Tuesday, July 5, 2011

July 9: Legal or Illegal Stadium Demonstration? Or is it a Legal Demonstration by An Illegal Organisation?

Kepala Pening Naik Malas

Parah doe.....

Lu Orang Pikir Sendiri my Post Topic Already sums up what I wanted to say....

FACT 1

KUALA LUMPUR: Bersih 2.0 chief Datuk Ambiga Sreenevasan emerged after an audience with the King Tuesday and said the planned rally on Saturday would be held in a stadium.
There would be no street march, she told reporters.
She said Bersih would hold discussions with the Government about the venue. go here

FACT 2

PUTRAJAYA, July 5 — Datuk Seri Najib Razak declared today that the government is ready to meet Bersih 2.0 to negotiate an appropriate venue for its July 9 rally but reminded the coalition that the offer would be conditional.
 “I understand that Bersih wants to have a meeting with the government soon to consider the possibility of holding their demonstration in a stadium.
“We are ready to meet with them on that but on condition that they go in peace and leave in peace,” he said. Go here

FACT 3

JOHOR BAHRU 22 Mei - Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan membawa usul demonstrasi tanpa permit di stadium ke Kabinet, bagi mengelakkan penganjurannya oleh pihak-pihak tertentu mengganggu keselamatan dan ketenteraman awam.
Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, menerusi kaedah itu soal keselamatan sepanjang demonstrasi yang berlangsung di stadium terbabit akan dipantau sepenuhnya oleh polis.
"Untuk tujuan itu (demonstrasi di stadium) kita akan pinda akta tertentu dan bawa ke Kabinet melalui Peguam Negara untuk kelulusan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pulai, di sini hari ini. go here


So camne gua pening

Bukan ke BERSIH tu sekarang ILLEGAL ?

How to APPLY FOR PERMIT?
HOW FAST CAN KDN ASK THE AG TO PINDA AKTA TERTENTU?

TICK TOCK TICKITY KITOK! Bunyi Jam Di Jendela..... 



I also wonder what Pok Lebai PAS thinks of Demonstration in the stadium?

Usaha Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk membawa usul demonstrasi tanpa permit di stadium ke Kabinet bagi mengelakkan penganjurannya oleh pihak-pihak tertentu mengganggu keselamatan dan ketenteraman awam disifatkan sebagai taktik kotor kerajaan Umno-Barisan Nasional(BN) untuk menggagalkan tujuan sebenar setiap demonstrasi tersebut khususnya yang melibatkan parti pembangkang.

Malah menurut Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad, Kerajaan Persekutuan juga secara jelas khuatir setiap demonstrasi yang diadakan itu akan menggugat mereka sekali gus tidak membenarkan demonstrasi diadakan di jalanan.
"Bagi kita, kita yang mahu melakukan demonstrasi. Jika demonstrasi itu diadakan di dalam stadium sahaja ia jelas sangat jauh dan terpisah daripada orang awam maka setiap demonstrasi yang akan diadakan tidak akan tercapai matlamatnya." katanya.
Khalid Samad berkata demikian ketika di hubungi Tv Selangor bagi mengulas kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien bahawa pihaknya akan membawa usul demonstrasi tanpa permit di stadium ke Kabinet bagi mengelakkan penganjurannya oleh pihak-pihak tertentu mengganggu keselamatan dan ketenteraman awam selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Simpang Pulai, Johor Bahru, semalam. More here

FACT 4

IDRIS JALA IS BEING OFFERED TO "TRANSFORM" AFRICA!!!
"We can even send Datuk Idris to your country for a while, but don't keep him for too long as we need him here"    go here

MONKEY SAYS GO GO GO !!!

TAK BALIK PUN TAKPE

Minds are like parachutes; they work best when open. -Lord Thomas Dewer