Monday, February 6, 2012

Mystery of PKR Leader "Advice" to Azmin Heli/Helmi

Selangor government says to study, discuss ‘PKR man’ issue By Yow Hong Chieh February 06, 2012 KUALA LUMPUR, Feb 6 – The Selangor government said today it will examine media reports of a “PKR man” who was arrested in Indonesia last week before deciding on the next course of action. Online media and pro-Umno blogs have linked the man, identified by Indonesian news portal Detik as Azmin Helmi, to a female state executive councillor.
“The state government will study media reports and take further action if it has implications for the state government, its leaders and the administration,” the Selangor mentri besar’s office said in a statement. “The matter will also be brought to the PKR political bureau meeting this Wednesday and any decision will be announced to the people immediately.”

The statement, issued by the mentri besar’s press secretariat, added that it would be unethical for “certain parties” to exploit the issue to question anyone’s credibility. The public was also urged not to permit dirty politics and personal attacks to distract from the state government’s primary agenda of governing effectively and transparently. Azmin, who claims to be a PKR member, was detained by Indonesian authorities on Friday for allegedly possessing fake identification documents.

According to Detik, the 36-year-old was picked up in Batam by immigration officers who became suspicious when he tried to renew his counterfeit passport. The Ampang, Selangor resident was also found holding a false Indonesian identity card and family card issued in Batam, as well as a fake birth certificate from the Karimun Regency. Batam immigration authorities told the press that Azmin had entered Indonesia on a Malaysian passport via the Tanjung Balai international port in Karimun on February 15, 2009.

He told investigators he had travelled around Indonesia, visiting Pekanbaru, Jakarta before eventually residing in Cengkareng, Cingkawang and Pondok Kelapa districts, exceeding his 30-day visitors visa. Azmin also claimed his stay in Jakarta had been funded by his family and PKR. “I chose to stay in Indonesia even though my visa had ended because my family in Malaysia and the PKR leadership urged me to change in Indonesia,he reportedly told immigration officers. “My safety is not ensured in Malaysia as a result of threats made against me by Malaysian leaders who may use me as a pawn or political tool for the authorities.” here

This is the original source from Detik

Batam - Seorang warga Malaysia ditangkap petugas Imigrasi saat akan mengurus paspor. Belakangan diketahui, warga Malaysia ini memiliki KTP dan KK yang dikeluarkan Pemkot Batam. "Awalnya kita mencurigai seseorang yang tengah mengurus memperpanjang paspor. Kita ketahui ternyata warga negara Malaysia, namun dia memiliki KTP, Kartau Keluarga dan akte kelahiran di negara kita. Sekarang sudah kita lakukan penahanan," kata Kasi Dakim Imigrasi Batam, Gindo Ginting, kepada wartawan, Sabtu (4/02/2012).

Dari hasil pemeriksaan petugas Imigrasi Batam, diketahui pria itu bernama Azmin Heli lahir di Kuala Lumpur 27 Maret 1975. Alamat Jalan 4H Ampang Selangor 68000 Malaysia. WNA ini ternyata salah seorang anggota Oposisi Partai Keadilan Rakyat (PKR) Malaysia. Gindo Ginting menjelaskan, Azmin Helmi, tertangkap Jumat (3/2/2012) oleh petugas Imigrasi kelas I Batam saat akan melakukan pengurusan paspor. Dari tangan tersangka ditemukan identitas palsu berupa KTP, KK, yang dikeluarkan oleh Disduk Pemkot Batam yang ditandatangan oleh Kadisduk Sadri Khairuddin. "Selain itu juga ditemukan Akta kelahiran yang dikeluarkan oleh Kantor Dinas Pendaftaran Penduduk Kabupaten Karimun," kata Gindo. Gindo menjelaskan, dari hasil pemeriksaan, Azmin warga Malaysia ini masuk ke Indonesia, melalui pelabuhan Internasional Tanjung Balai Karimun, Provinsi Kepri pada 15 februari 2009 lalu dan memiliki paspor Malaysia. "Waktu itu dia mengaku diberi izin tinggal Bebas Visa Kunjungan Sementara (BVKS) selama 30 hari," kata Gindo.

Setelah masuk wilayah Indonesia, kata Gindo, Azmin mengaku selanjutnya melakukan perjalanan ke Pekanbaru, Jakarta dan menetap di daerah Cengkareng, Cingkawang, dan Pondok Kelapa. "Sebelum izinnya habis, Azmin sempat melanjutkan perjalanan ke Timor Leste melalui perbatasan Atambua. Dari sana kembali ke Indonesia dengan paspor Malaysia. Selama itu juga sempat mengunjungi beberapa daerah di pulau Jawa dan terakhir menetap lebih lama di daerah Jakarta sampai izin tinggalnya habis," kata Gindo.

Dari keterangan Azmin keptugas, selama di Jakarta selalu dibiayai keluarganya dari Malaysia dan Partai Keadilan Rakyat (PKR). Selama di Jakarta, ia melakukan beberapa penelitian termasuk sejarah tokoh yang berkaitan sosial budaya publik di Indonesia, dan juga melakukan penelitian dan fotografi.

"Saya memilih menetap di Indonesia walaupun izin tinggal telah berakhir karena di Malaysia oleh pihak keluarga dan pimpinan anggota Partai Malaysia menyarankan agar saya berubah dulu di Indonesia. Keselamatan saya tidak lagi terjamin di Malaysia ini terkait dengan ancaman terhadap saya oleh pemerintah Malaysia yang mungkin atau menjadikan saya sebagai tumbal dan alat politik dari pihak yang berkuasa di Malaysia," kata Azmin kepada petugas Imigrasi Batam. here

Interesting confession Pak Azmin

I find the confession rather alarming.....

The Selangor Government and PKR Political Bureau is having a "meeting" to study its "implications for the state government, its leaders and the administration"

That is a dead giveaway.

You should have cut loose this guy the moment he got caught......takkan nak deny lepas meeting dude!

Now what do we have here....

"pimpinan anggota Partai Malaysia menyarankan agar saya berubah dulu di Indonesia"

Berat tu bang.....

He openly said that your Party funds his "illegal" stay in Indonesia and the Party Leadership advised him to "change"

What does he means by "BERUBAH DULU" ?

Does this perubahan involves the falsification of documents?

In case you are wondering what that means

Source KUHP Pidana Pasal 270 here
BARANG SIAPA YANG MENYURUH ORANG LAIN MEMAKAI SURAT ITU

Wonder who is the PKR Leader who advised him to "Change" or 'Berubah Dulu"


Good luck with your meeting ya!! Cool hairdo dude....should try to grow an Afro!!

BTW Folks would you vote for a party that funds the illegal activity of its party members in another country?

And what is this THREATS BY MALAYSIA LEADERS?? ....macam la lu penting sangat dhows


Details about his identity is sketchy, I will not bother to google any further....Syed Jaymal of Free Malaysia today must have korek from somewhere to be able to say this in his piece

"The Batam immigration claimed investigation had indicated that the alleged PKR member came from an address similar to Hilmi Malik’s, the ex-boyfriend of Selangor PKR executive counsellor Elizabeth Wong." here

UPDATE: PKR Official Statement (here)

LELAKI DITAHAN DI INDONESIA: KERAJAAN NEGERI TELITI LAPORAN SEBELUM TINDAKAN SUSULAN Kerajaan Negeri Selangor mengambil berat dengan spekulasi susulan laporan penahanan seorang lelaki oleh pihak berkuasa Indonesia yang dikaitkan dengan Parti Keadilan Rakyat (Keadilan) dan Exco Kerajaan Negeri, Yb Elizabeth Wong.

Kerajaan Negeri akan meneliti laporan yang dibangkitkan media dan akan membuat tindakan susulan jika ia  memberi implikasi kepada kerajaan,  pemimpin dan pentadbiran Negeri Selangor. Perkara ini juga akan dibawa ke Mesyuarat Biro Politik PKR pada Rabu ini dan sebarang keputusan akan diumumkan kepada rakyat dengan kadar segera.

Kerajaan Negeri berpendirian bahawa adalah tidak beretika jika terdapat sebarang cubaan daripada pihak-pihak tertentu untuk menyalahguna isu ini bagi mempertikaikan kredibiliti seseorang individu. Kerajaan Negeri menyeru rakyat supaya  tidak mengizinkan politik kotor dan serangan peribadi digunakan untuk mengalih pandangan terhadap agenda utama Kerajaan Negeri yang mentadbir Negeri Selangor secara telus, berkesan dan efektif yang diterapkan dalam program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).

DIKELUARKAN OLEH SEKRETARIAT AKHBAR PEJABAT DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR
Minds are like parachutes; they work best when open. -Lord Thomas Dewer